PC Guru bemutató a Shift 2-ről

  • Walin
  • 2011-02-02 17:38:49
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
Magyarország egyik legnagyobb játékmagazinja, a PC Guru már tavaly novemberben kipróbálhatta a Need for Speed: Shift 2: Unleashed-et, melyről az embargó miatt csak most publikálhattak egy rövid előzetest. Ne tévesszen meg senkit a "félév múlva megjelenő" vagy az "állítólag lesz sisaknézet" kijelentések, a cikk még novemberben íródott, amikor még semmi sem volt biztos.
"Meg kell hagyni, az Electronic Arts nem egy ijedős kiadó. Egyszer már eltértek az utcai versenyzés vonalától az NFS-szériával (Pro Street), és nem arattak sikert, de ez nem szegte kedvüket, hiszen tavaly újra bepróbálkoztak a szimulátor iránnyal a Shift képében. A végeredmény nem volt tökéletes, de sem a kiadó, sem a fejlesztők nem adják fel: jön a folytatás!

November elején Londonban volt lehetőségem beülni a szimplán csak Shift 2: Unleashed-nek nevezett (vajon merre van a Need for Speed előtag?) folytatás volánja mögé, és a hitelesség érdekében bizony azt kell mondjam: nem kezdődött túl fényesen ez a menet. A kora hajnali kelést követően, egy két és fél órás repülőút után ugyanis még bónusz másfél órán át kellett egy taxiban görnyednem négy másik újságíróval, így mikor végre kiszállhattunk a kényelmesnek messziről sem nevezhető kocsiból, a kívánságlistámon a legutolsó dolog volt, hogy – még ha csak virtuálisan is – egy újabb járgány volánja mögé ülhessek. A Shift 2 minőségét azonban jól példázza, hogy minden kínom ellenére mégis magamhoz ragadtam az irányítást, és az első virtuális kilométer megtételét követően azonnal megfeledkeztem a korábban orvosolhatatlannak tűnő problémáimról.

Ready, set, go!
Mielőtt fejest ugranánk a folytatásba, kicsit időzzünk el az első Shiftnél. A játék szimulátor is volt, meg nem is. A korábbi Need for Speed játékokhoz képest mindenképpen a valóság irányába tett nagyobb lépéseket, de még így sem közelítette a vele szinte egy időben jelentkező konzolos Forza sorozat harmadik részét vagy a PC-n etalonnak számító SimBin szimulációk szintjét. Az első kérdés tehát a Shift 2-vel kapcsolatban az, hogy a Slightly Mad Studios milyen irányba igyekszik továbbvinni a szériát? A válasz talán kicsit meglepő: változik is a játék, meg nem is. S hogy ez mégis mit jelent? A fejlesztők tisztában vannak azzal, hogy egy játék akkor sikeres, ha minél többen megveszik, és akkor vesz a nép játékot, hogyha az kielégíti az igényeit. Éppen ezért a Shift 2 igyekszik majd mindenkinek a kedvére tenni, azaz visszatér az első részben megismert rendszer, amely a képességeink alapján lövi majd be a játékmenet nehézségét. Ennek köszönhetően az arcade-játékmenet szerelmesei, meg a komoly kormánnyal és vezetési tapasztalattal rendelkező játékosok is megtalálhatják majd a számításaikat. És figyelem, a rendszer visszatér, de egyben változik is, lévén hogy a játékban megjelenik majd az Elite Handling modell, ami az első résznél – ahogy azt a név is sugallja – jóval realisztikusabb vezetési élményt fog garantálni a Shift 2-nek. Persze ígéretekkel tele van a padlás, azonban a londoni bemutató alkalmával tényleg lehetőségünk volt tesztelni a játék helyben kiállított verzióját (PC-n kontrolleres, konzolon izgő-mozgó playseates megoldással), és az már az első körök megtétele után világossá vált, hogy a fejlesztők valóban csiszoltak a vezetési élményen, az autók sokkal inkább „kézre álltak”, és nyoma sem volt életidegen reakcióknak. Ez persze nem azt jelenti, hogy a Shift 2 könnyebb lett, hanem tényleg arról van szó, hogy az autók fizikája tett egy öles lépést a valósághűbb szimuláció irányába.


Meg ne húzd!
Ha pedig már szóba került a fizika, akkor kicsit időzzünk is el a törési modellnél, ami szintén fejlődött/fejlődik az első részhez képest. Ugyan a verdákat már a Shift-ben is igen szépen meggyűrhettük, a vizuálisan totálkárosra tört autók menetteljesítményén ez szinte semmit nem rontott. A folytatásban ennek már vége, hiszen egy nagyobb ütközés a versenytársakkal, vagy egy komolyabb koccanás a pályát övező fallal bizony igencsak visszaveszi majd a járművünk egyes értékeit, azt meg gondolom nem nagyon kell ecsetelni, hogy mi is történik, ha esetleg úgy manőverezünk, hogy a futam közepén elveszítjük az egyik kerekünket. Az életszerűség tehát itt is hatványozottabban köszön majd vissza, habár itt azért azt is meg kell jegyezni, hogy a bemutatott verzióban a törésmodell vizuális megvalósítása még igencsak „fapados” volt, ugyanis a versenytársakkal, illetve a tereptárgyakkal összehozott zúzósabb konfrontációkat követően az összes csodamasina úgy nézett ki, mintha gyűrött alufóliába csomagolták volna őket, belső nézetben pedig a betört szélvédő egy idő után újrajavította magát. Könnyen elképzelhető ugyan, hogy a jövőben lesz majd ilyen fejlődés az autóiparban (már ami az önregeneráló üveget illeti), de mi azért bízunk benne, hogy a Slightly Mad Studios emberei még a gépjárművek 2011-es képességeihez alakítják majd a törésszimulációjukat.


Ígéretes ígéretek
A próbaköröket követően nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Shift 2 nemcsak egy gyors folytatás lesz, hanem a fejlesztők tényleg igyekeznek még jobbá, még szórakoztatóbbá, még élethűbbé polírozni programjukat. Ugyan a megjelenés még majdnem fél év, de a grafika már most is káprázatos, és nemcsak kívül, de a belső nézetben is – igaz, a sofőr kezének animációja nem létfontosságú egy programban, de a Shift 2-ben még ez is a csúcsra van járatva. A látvány tehát a jelenleg csúcsnak tetsző Hot Pursuitot is legyűri, és könnyen lehet, hogy a megjelenésig ez még javulni fog. A külcsín és az eddig felsoroltak pedig még csak a jéghegy csúcsát jelentik, a bemutató során korántsem találkozhattunk még minden újdonsággal, de a fejlesztők számos érdekes apróságot megemlítettek még, úgymint a sokkal reálisabb belső nézet (nemcsak a szélvédő, műszerfal és kormány kap helyet a látómezőnkben, hanem a térérzékelésnek megfelelően a merevítők és az egyéb belső elemek is felbukkannak majd, sőt, állítólag lesz sisaknézet is), vagy a teljesen testre szabható versenykörülmények.


A célegyenesben
Elsőre úgy tűnt, hogy az Electronic Arts megosztja a NFS-vonalat, és évenként felváltva kapunk majd egy klasszikus utcai őrületet (mint idén a Hot Pursuit), és egy komolyabb, szimuláció felé hajló darabot (Shift-széria), azonban ennek ellentmondani látszik, hogy a Shift 2: Unleashed 2011 tavaszán kerül majd a boltok polcaira, tehát még az is lehet, hogy az év végi hajrára bepottyan még egy cím az NFS-kosárból. Ez persze csak találgatás, ami biztos, hogy márciusban ismét a volán mögé pattanhatunk, PC-n, X360-on és PS3-on egyaránt, és a Londonban látottak alapján bizony érdemes lesz odafigyelni a Shift második epizódjára."

A bemutatót a PC Guru munkatársa, Bate írta!

Időközben előkerült egy interjú is, melyet a Gametrailers.com csapata készített Jesse Abney-vel, a játék producerével. Abney megemlíti, hogy visszatér a finomhangolás, melynek nagy jelentősége lesz a folytatásban, akár csak az éjszakában autóink fényszóróinak, hiszen hogy ha elveszítjük azokat - az új fénytechnikának hála - szinte semmit nem látunk majd. Megemlíti, hogy a törés ezúttal nem csak vizuális lesz, minden egyes koccanás hatással lesz autónk teljesítményére. Visszatér a Hot Pursuit-ban megismert Autolog rendszer is, mely körről-körre rögzíti adatainkat hogy aztán összevethessük azt ismerőseinkkel. Szó esik még az új sisak kamera nézetről és az autók létszámáról is, melyet a producer több mint 120 darabra tesz, köztük a GT1 illetve a GT3 versenysorozat jónéhány tagjával. Íme, a videó:

  « vissza a főoldalra  

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj oldalunkon!

  Hozzászólások69  
12 >

Janos15

2011-02-19 13:11:02 [69]

Nagyon leült a téma! Hoztam megin egy "rossz" videót :
http://www.youtube.com/watch?v=EvZicoZqOXE&feature=player_embedded

krisztian993

2011-02-06 14:04:35 [68]

de ha lenne a játékban Scuderia akk má biztos lett volna róla kép, vagy videó......

krisztian993

2011-02-06 14:02:12 [67]

hát remélem igaz, mert a Ferrari F430 Scuderia egyik kedvencem a Ferrarik közül....és biztos k.rva jó autó lenne a játékban is....

DivX

2011-02-06 12:15:27 [66]

Elvileg lesz benne Ferrari

Ha lehet hinni ennek a cikknek:

http://hsw.hu.ip10.varolista.hu/index.php?headlinesid=16703

banszki8

2011-02-06 09:35:11 [65]

igazadvan, ezt nemtudtam
az audit aszittem önálló cég a lambot valahol olvastam de nemigen tudom elfogadni ezt a tényt

icemanNo1

2011-02-06 08:41:13 [64]

http://hu.wikipedia.org/wiki/Volkswagen

banszki8

2011-02-06 08:33:27 [63]

Bentley a BMW-é

icemanNo1

2011-02-06 08:17:26 [62]

banszki8

VW tulajdonában van udi,Bugatti,Lamborghini,Seat,VW,Bentley.....

banszki8

2011-02-05 23:24:08 [61]

saleen*

banszki8

2011-02-05 23:22:37 [60]

amúgy a VW nek csak a porsche van innen a tulajdonában (meg persze maga a VW)
a proton amúgy egy malajziai autógyár, olyan kis saalen esek, lusták autót tervezni, inkább vesznek egy kasztnit mástól és kicsit átszabják (és még a porsche tervezői a lusták)

rocknrolla

2011-02-05 23:21:11 [59]

Drake380: Annak a Protonnak nem sok értelme van, főleg nem a Jebatnak. Az EVO X jobban néz ki. A Lekir meg max arra jó hogy leköszön az Lotus Europa, ők egy picit átdolgozták aztán fojtatják a gyártását. Ennek van talán még értelme, de a Jebatnak semmi az ég adta világon.

Drake380

2011-02-05 23:04:11 [58]

igen, a Ferkónak kb 25 autó eladásából kell megteremtenie annyi profitot, mint a vw nek 2500-on. Ezért általában magukat "gyűjtő"-nek nevező nem kicsit gazdag személyek veszik meg ezeket a kocsikat, hogy beállíthassák a "garázsba" a többi közé(innen megy át a funkció kocsiból porfogóba).
Nekem meg azt hiszem a Proton lekir és jebat lesznek a kedvenceim
Komoly amúgy én vagyok az egyetlen aki ezekről még most hallott először?
http://www.a5.hu/cikkek/1/44796.shtml

banszki8

2011-02-05 23:02:47 [57]

Drake380: még annyi hogy a ferrari nem gyárt gyenge kocsikat csak már a könyökünkön jön ki -.-
meglátsz egy ferrarit és tudod hogy egy gazdagficsúr ül benne aki mindenki fölé képzeli magát mert van pénze.
Tehát nekem spec nem feltétlen csak a gyárral van bajom hanem azokkal is akik nagy többségben vezetik ezeket az autókat.
Van olyan ferrari ami nekem is tetszik, konkrétan az 575ös és a 612es és az 1968as superareica 400as de ha sok pénzem lenne akkorsem ezekből vennék(max a superamericát)

banszki8

2011-02-05 22:40:15 [56]

Drake380: én nem azért írtam hogy a ferrari taligákat gyárt mert nekem jobb autóm lesz, hanem azért mert ellenszenves a cég, nem gyártanak olyan autókat amiktől annyira elszálhatnának maguktól és csak az újgazdag fütyimatyik vesznek ferrarit meg akik már nem tudnak mit kezdeni a pénzükkel
nekem egy veterán V8 as izomautó a vágyam nem egy ferrari, Bugatti, vagy más szuperautó.

krisztian993

2011-02-05 20:45:19 [55]

én csak örilni tudnák ha lenne má végre ferrari a NFS-be

Drake380

2011-02-05 20:39:26 [54]

rocknrolla:
nem akarok megint összeveszni veled, de a Maserati is a Fiat csoport tagja, és rajta van a borítón.
Valószínűleg egy hasonló teljesítmény/tömeg arányú Porsche adna neki, ettől még persze a Ferrari Enzo FXX is egy gyöngyszem. (Illetve a Le Mans és Nürburgring-i 24h-sokon sem szerepelnek valami fényesen, de ez még nem jelenti azt hogy rosszak, ott a csapat is meg a pilóta is sokat számít)
Jah, és nem nagyon dobálóznék ilyenekkel, hogy a Ferrari taligákat gyárt, meg hogy ennyire meg annyira gyenge kocsik, megnézném hogy hány embernek lesz majd az itteniek közül Bugattija vagy Koenigsegg-je (és mert ugye nem csak megvenni kell egy kocsit, fent is kéne tartani). Nagy valószínűséggel alsó-középkat. -ból fog majd vásárolni a többség.

krisztian993

2011-02-05 20:31:08 [53]

A ferrari nem adja ki a licenszet,azért nincs!
A Bugattihoz meg annyit, hogy igaz hogy szuperautó, de egyben luxus autó is.......és nem limuzinra gondolok

rocknrolla

2011-02-05 18:08:07 [52]

A Ferraris vitához meg anyit hogy megnézném hogy melyik Lamborghini vagy Porsche hagyná le a Ferrari Enzo FXX-et, szerintem egyik se, mivel az FXX az 391km/h-val hasit ami már bőven a Pagani vagy Koenigsegg szintje. Ha meg akarnának gyártanának durvábbat is mint egy Bugatti, de nem akarnak. A Bugatti, Pagani, Koenigsegg, SSC meg mind szuper-autókat gyárt, nem luxus autókat. A kettő nem egy kategória. Az meg hogy nem engedik meg hogy a belerakják az NFS-be nem csak rajtuk múlik, szerinted az utóbbi időben miért nem volt Fiat az NFS-ekben, pedig régebben az is volt. (Aki nem tudná annak elmondom hogy a Fiat-é a Ferrari, míg az NFS-ekben szereplő autómárkák egy jó nagy része a WV kezében van.)

Janos15

2011-02-05 12:00:27 [51]

Tudom én.
Ha hozok valamit, az csak jóféle lehet.

krisztian993

2011-02-04 18:49:28 [50]

Janos15: jóféle a videó amit linkelté

spae

2011-02-04 17:46:01 [49]

Honda/Acura NSX!!!!!!!!!!!!!!!!
Végre!

DivX

2011-02-04 17:25:17 [48]

E30 nak tűnik

Janos15

2011-02-04 16:41:50 [47]

Hoztam egy kis nyalánkságot a kis vitátok mellé :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=d5a27sWFzrc
Nézzétek sok szeretettel!

krisztian993

2011-02-04 16:07:48 [46]

lesz rom, neked mindíg az ellenkezőjét kell mondanod annak amit én mondok,semmiben nem tudsz egyet érteni

banszki8

2011-02-04 15:38:43 [45]

a MBW az E46os

banszki8

2011-02-04 15:34:41 [44]

krisztian993: nekem nem tűnt fel benne semmi irrónia de ha te mondod akk úgy van, részemről lezártnak tekintem ezt a kis nézeteltérést

DivX

2011-02-04 15:31:08 [43]

Azt láttátok? a Corolla-s képen mögötte jön a Lancia Delta, az mögött meg egy 1989-es BMW M3! Ha nem csal a szemem

DaftPete

2011-02-04 15:19:20 [42]

icemanNo1:

http://itszotar.hu/?q=444

Ő rá gondoltam...

krisztian993

2011-02-04 15:15:04 [41]

banszki8: az hogy a teljesítményük duplája a ferrarihoz képest,"egy erősen irrónikus mondat volt de látom ezt nem érzékelted", és ha észrevetted téged idéztelek!!!

DivX

2011-02-04 12:37:47 [40]

Végülis hogy nézne már ki? Egy F430-ast leelőzni egy felturbózott hólapát Scionnal
A Ferrari el se tudná viselni

banszki8

2011-02-04 07:59:57 [39]

az hogy dupla akkora a teljesítményük az kicsit túlzás azért az F60-t vagy F80-t lehet nem vernék meg könnyen

krisztian993

2011-02-03 23:25:18 [38]

igazad van! de ez csak példa volt és én nem így értettem, a teljesítményük duplája a ferrarihoz képest,és legnagyobb luxus autók a világon!tudnák mást is mondani, de már felsoroltár egypárat,és látom megértetted, hogy mit akartam
ferrari csak úgyis szégyenbe kerülne a NFS-be, mert jo egypár autó lehagyná, és má nem is lenne olyan különleges autó

banszki8

2011-02-03 22:34:04 [37]

kristian993: a Bugatti meg a Pagani közel sincsenek ojan nagy cégek mint a ferrari, ezt azért el kell ismerni

banszki8

2011-02-03 22:32:36 [36]

A ferrari csak azért van elszállva magától mert az egyik legrégebbi szuperautógyár, de nem esik le nekik hogy már nem az egyetlenek, a Koenigsee a Pagani a Bugatti a McLaren a Porcshe a Lamborghini (amikből nem egy túlszárnyalja a ferrarikat) mind kiadja az autóit csak a ferrari ien begyöpösödött mer hogy mi, kis parasztok ne karcoljuk meg az ő vörös csodamasináikat.
Arról nemis beszélve hogy nagy pénzeket hozhatna nekik egy NFS.

SRT XL

2011-02-03 22:17:38 [35]

az elülső légterelő a Scionon úgy nézki mint egy hólapát

SRT XL

2011-02-03 22:14:45 [34]

Jó is hogy nem rakták bele a Shiftbe, épp elég egzotikum van már benne!!!

krisztian993

2011-02-03 22:12:20 [33]

na legalább valamiben egyetértünk,sztem is nagyon beképzelt a ferrari a NFS-el szenben.amugy a SHIFT-be má akartak ferrarit rakni,de a ferrari nem adja ki az autójait a NFS-nek
Hát akkor bassz´k meg ,sokkal nagyobb autógyártok kiadják az autóikat a NFS-nek pl. Bugatti, Pagani=és nincsenek beképzelve

Axidávid

2011-02-03 22:00:53 [32]

jaja... ennyire nemkéne felszállni az egekbe...

banszki8

2011-02-03 21:38:23 [31]

abbőlis láccik hogy a ferrari elvan szállva magától pedig taligákat gyárt (az én szememben legalábbis )

Axidávid

2011-02-03 21:25:59 [30]

+1 off! most találtam még egy borítót egy olyat ami nekem van persze PC-ben. na ott vírít a Ferrari a dobozomon és a cég ezt soha nem tüntetheti el
ja itt a link : http://ecx.images-amazon.com/images/I/51AGKSS4ZJL._SL500_AA300_.jpg

Axidávid

2011-02-03 21:23:05 [29]

OFF! Bocs hogy offolok de most vettem észre hogy ost már a régi Need For Speedek már a saját régi dobozképét sem veheti fel a Ferrari miatt...
eredeti Borító: http://3.bp.blogspot.com/_DcSIR0Fgnl0/R0F-XOhD12I/AAAAAAAAAsU/mJTJCtsMB7s/s400/Need_for_Speed_4_High_Stakes.jpg

"átalakított" borító: http://www.needforspeed.com/game/need-speed-high-stakes
amúgy meg furcsa hogy egy 99-es játékhoz egy asszem 04-es autót raknak be... xD

banszki8

2011-02-03 21:20:57 [28]

nekem valahogy elterelődött a figyelmem a kocsikról

icemanNo1

2011-02-03 20:19:35 [27]

http://www.world-racing.com/SeptemberWS2010pr%20.html

krisztian993

2011-02-03 20:00:34 [26]

ja én azt hittem egy szintben van motorháztetővel(azért volt nekem fura), de alacsonyabban van.így má tényleg segít

icemanNo1

2011-02-03 19:50:21 [25]

DaftPete Ki az a "anti-alias"??

banszki8

2011-02-03 19:29:00 [24]

asszem dávid eldöntötte a vitánkat

Dávid 15

2011-02-03 18:56:08 [23]

szerintem gyöönyörű egy autó a scion tc, és a légterelő is vonzza afantáziám :P

egy kis kéép:
http://www.mazdaspeedy.com/2010/08/chris-rado-and-his-new-1100hp-awd-scion.html

DaftPete

2011-02-03 18:52:03 [22]

De szép az "enefes edisönös" AE86! Igaz, hogy az anti-aliast az ablakba felejtették, de így is bejövős. Kiváncsi leszek a játékra...

krisztian993

2011-02-03 18:40:06 [21]

jo akk legyen 10
de má hadjuk ezt a légterelő izét.......kezdem unni

banszki8

2011-02-03 18:25:27 [20]

az hogy pakolhatunk valótlan dolgokat a kocsikra egy erősen irrónikus mondat volt de látom ezt nem érzékelted, pont azért mondtam mert ha eddig nem lehetett akkor ezutánsem lehet majd=létezik ien légterelő
az F1 el csak arra céloztam hogy ott is ugyanaz a lényege a légterelőnek, megnézném hogy ha 5cm re lenne a földtől az a légterelő hogy menne végig Nordschleife-n

12 >

Adatlap

Need for Speed: Shift 2: Unleashed

megjelenés:

2011. március 24.

fejlesztő:

Slightly Mad Studios

kiadó:

Electronic Arts

platform:
PC, Playstation 3, Xbox 360

Web
Patch
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Legfrissebb hírek

Legfrissebb letöltések

Mai top játékok

A hónap legnépszerűbb hírei

Partnereink