Need for Speed: Hot Pursuit

  • Tesztplatform:  PC
  • Írta:  Walin
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
A Need for Speed sorozat a ProStreet óta igen komoly hanyatlásnak indult, melynek fő oka volt az erőltetett, egy fejlesztőgárdára szabott évenkénti új rész kiadása. Ezt belátta az Electronic Arts is, így az Activison-hoz hasonlóan egyik legnagyobb franchise-át úgy osztotta szét a fejlesztő csapatok közt, hogy legalább minden egyes részre két év fejlesztési idő jusson. A kiadó így adta ki 2009 szeptemberében a Slightly Mad Studios által hegesztett Need for Speed: Shift-et, mely igen szép eredményeket ért el, és idén a Need for Speed: Hot Pursuit-ot, melynek készítői azok a srácok, akik leginkább a Burnout sorozatról híresültek el: a Criterion Games. Lássuk, mit alkottak.
Már jóval a Need for Speed: Shift 2009. szeptemberi megjelenése előtt terjengeni kezdtek a pletykák, mi szerint az idei részt a Criterion Games készíti majd. Az Electronic Arts akkor nem habozott, John Pleasants egy a G4TV-nek adott interjújában megerősítette a hírt, így gyakorlatilag biztossá vált, hogy egy jó ideig nem maradunk majd új rész nélkül. A játék pontos címe körül is hatalmas találgatások alakultak ki: akik rendszeres olvasóink biztos emlékeznek az Out of the Law alcímre, a Red Line-ra, amire a Criterion Games Twitteres üzenetével még rá is tett egy lapáttal vagy a Revenge-re, mely a 2010-es E3 kamu felhozatalában szerepelt. Végül aztán jött az idei E3 expó, ahol az Electronic Arts sajtókonferenciáján rögtön a megnyitó után elsőként mutatta be az új Need for Speed: Hot Pursuit-ot egy szaftos trailer kíséretében. Ennyit a bevezetőről, vágjunk a lecsóba!

A külcsín

A játék bejelentése után talán a legfontosabb kérdés az volt, vajon a Hot Pursuit-ba visszatér-e a Shift-ben és a Pro Street-ben oly annyira hiányolt szabad kóborlási lehetőség. A Criterion Games-nél a rajongók imái meghallgatásra kerültek: hosszú idő után újra kedvünkre autókázhatunk az új epizódban. A karrier térképen attól függően, hogy a „kurzor” éppen melyik oldalon áll, szabad vezethetünk rendőrként vagy versenyzőként egyaránt. Igaz, hogy kóborlás közben nem gyűjthetünk a fejlődéshez szükséges fejpénzt (bounty), a hatalmas terület és a rengeteg levágó megismeréséhez tökéletes lehetőséget kínál a játék ezen funkciója. Szükségünk is lesz rá, hiszen Seacrest County világa a fejlesztők elmondása szerint négyszer akkora, mint az előző siker játékukban, a Burnout: Paradise-ban található Paradise City.



A megye varázslatos egy hely az biztos, amit négy fő tájegységre oszthatunk: a tengerparti, sivatagi utaktól az erdei aszfalton át a hófedte hegyeken keresztül mindegyik helynek megvannak a sajátosságai. A világ tökéletes kialakításában a Criterion semmit nem bízott a véletlenre, az amúgy is kis létszámú csapat az óriás kiadón keresztül felkérte a DICE stúdiót, hogy adjanak már kölcsön pár embert a bejárható terület minél tökéletesebb megvalósításához. Az angol csapat az alapok lefektetése után „átugrott” a svéd brigádhoz a stílust bemutató útmutatóval és azt szerették volna, hogy csinálják meg azt még jobbra. A Criterion Games elmondása szerint a DICE kis csapata 110%-al múlta felül elképzeléseiket.



A játék dinamikusan változó időjárás modult és napszakváltást is tartalmaz. Az éjszaka itt már tényleg éjszaka, a szabadon kapcsolgatható fényszórókra tehát szükségünk lesz, különben könnyen a vak sötétben találhatjuk magunkat. Az eső is elered, amit éjszaka villámlások is követnek, a hegyekben pedig hófúvásokkal és hóeséssel találhatjuk magunkat szemben. A levágások néha hosszabbítások: a teszt során nem egyszer fordult elő velem az, hogy egy-egy rejtett út ahelyett, hogy segített volna, csak nehezítette a dolgomat.
Negatívumként kell megemlítsem az élsimítás és a videó beállítások részletességének hiányát, ezt leszámítva úgy hiszem a játék megjelenése szinte már tökéletes.

Autók, irányítás, törés

A Criterion Games már a bejelentés előtt hangoztatta, hogy szeretnének visszatérni a sorozat gyökereihez, mely nem az Underground-al elkezdett szériát jelenti, hanem a 3DO által fejlesztett The Need for Speed stílust: egzotikus autók lenyűgöző tájakon. Ennek megfelelően a srácok telepakolták a játékot szebbnél-szebb négykerekűekkel, melyeket maximum álmainkban vezethetnénk csupán. Sajnos a Ferrari-t idén is kimaradt az igen nagyra nőt listából, talán a későbbiek során (hasonlóan a Shift-hez) egy DLC formájában kaphatunk majd pár autót az olasz gyártótól.



Természetesen van élet a Ferrarin túl is, egészen biztos vagyok benne, hogy mindenki megtalálja a maga kedvencét a 66 egzotikus autó közül. A fejlesztők öt csoportba sorolták a járműveket: rendőrként választhatunk a közlekedésrendészeti, az autópálya rendőrség, a gyors reagálású, a sebességrendészeti és a különleges bevetési egységek közül, míg versenyzőként a sportautók, a versenyautók, a szuperautók, az egzotikumok és a hiperautók állnak rendelkezésünkre.



Mindegyik autónak megvannak a sajátosságai, valamelyiket könnyebb vezetni, valamelyiket nehezebb. Súlyuk is van a járgányoknak, negatívumként meg kell említsem, hogy a kormányzásnál tapasztalható egy kisebbfajta holtjáték, melyet a fejlesztők a második patch kiadásával kívánnak orvosolni. Sajnos a tuningot oly hosszú idő után elfelejthetjük, logikusan végig gondolva nincs is rá szükség, hiszen a Hot Pursuit-ban található nagyteljesítményű autók már önmagukban is megállják a helyüket. Árkád játék lévén szó lehetőségünk van nagyobb sebességgel bevenni az amúgy is széles kanyarokat: egy kicsi fékezés és már is csúszik az autónk, jó kormányzással és egy kis nitro használatával pedig rögtön ki is gyorsíthatunk, hogy leelőzhessük bajtársainkat vagy meglépjünk a rend hű őrei elől. Ám vigyázzunk, ha nem a megfelelő időben kezdünk driftelni vagy elkormányozzuk magunkat, könnyen a szalagkorlátnak csapódhatunk így jelentős időt vesztünk ellenfeleinkkel szemben.



Autóink törnek is, no nem annyira részletesen mint a Shift-ben. A lökhárítóink itt is sérülnek - sajnos szakadni nem szakadnak le -, egy-egy ütközés után pedig az adott ponton horpadások is keletkeznek. Igaz ez mind csupán csak vizuális törés, a teljesítményre mindez nincs hatással. Ám a fejlesztők elláttak minket egy törés mutatóval, ami ha lenullázódik, bizony autónk bemondja az unalmast. Ennek megelőzésének érdekében érdemes elkerülni a komolyabb ütközéseket akár versenyzőkkel, akár a rendőrökkel vagy Seacrest County csekély közúti forgalmával, illetve vigyázzunk ellenfeleink fegyvereivel is, hiszen ezek is csökkentik a mutató szintjét. Szabad kóborlás módban ezt is hiányolnunk kell, így bátran ütközhetünk akármivel.



Alapvetően sem az autók irányításával, sem azok törésével nincs semmi gondom, egyedül az ütközéseket követő átvezető videók nem nyerték el a tetszésemet, kicsit gagyinak és idegesítőnek találom. Mindezt leszámítva ezen a területen is megállja a helyt az új Hot Pursuit.

Játékmódok, játékmenet

A játékba az előző részekben megismert versenymódok közül csupán az egyszerű verseny és az időmérő került át, ezek mellé érkezett még pár új lehetőség, a vad hajsza a párviadal, az elfogó, az akadályverseny és a tesztvezetés. Versenyzőként részt vehetünk egyszerű versenyeken, ahol A pontból kell eljutnunk B pontba megszerezvén az első helyet. Párviadalokra is lehetőségünk van, itt két versenyző mérkőzik meg egymás ellen, amelyik előbb beér a célba, az nyer. Az Időmérőben - hasonlón az előző részekben látottakhoz - egy adott időn belül kell elérnünk egyik helyről a másikra. Akár rendőrként, akár versenyzőként a Tesztvezetés módban egy új autó kipróbálásra van lehetőségünk az időmérő mód keretein belül: a kettő között csupán annyi a különbség, hogy míg az Időmérőben választhatunk autót, addig a Tesztvezetésben előre megadott négykerekűvel kell csatát nyernünk. Az Akadályversenyben a nyugodt időre menő autókázást hamar felváltja a rendőrök elől való menekülés: itt is időre kell beérnünk az adott helyre, ám nehezítésképpen már rendőrökkel is találkozhatunk, akik mindent bevetnek annak érdekében, hogy megállítsanak minket. Ebben a módban már használhatunk fegyvereket, sajnos csak korlátozott számban.



Az Akadályverseny rendőri megfelelője az Elfogó mód, ahol rendőrként kell megállítanunk a törvényszegőket a rendelkezésünkre álló fegyverek segítségével. Időmérő helyett itt Gyors reagálásnak nevezik azt a típust, melyben időre kell elérnünk egyik pontból a másikba. Annyi nehezítés van a dologban, hogy ha neki koccanunk az utak mentén található korlátnak plusz két másodperc büntetést kapunk, míg ha egy a forgalomban közlekedő járművel ütközünk ez az érték három másodpercre nő.



A végére hagytam a legjobb játékmódot, a Vad hajszát. Versenyzőként a célunk az, hogy elsőként haladjunk át a képzeletbeli kockászászló alatt úgy, hogy az egyenruhások nem állítanak meg bennünket, míg rendőrként az összes illegális versenyző megállítása a cél. Mindegyik félnek rendelkezésére állnak fegyverek: a versenyzői oldalon használhatunk zavarót, szögesdrótot, EMP-t és turbot, míg rendőrként segítségül hívhatunk helikoptert vagy útzárt illetve lehetőségünk van EMP és szögesdrót alkalmazására is. Természetesen a fegyverek korlátozott számban állnak lehetőségünkre, az újratöltési idő miatt nem is használhatjuk ugyan azt a fegyvert többször, egymás után szünet nélkül. A játékban található fegyverzetről részletesen itt olvashattok. Számomra a Vad hajsza okozta a legnagyobb adrenalin túltengést, nagyon izgalmas és jó pofa mód ez, viszont itt is idegesítő tud lenni az ütközések után fellépő átvezető videó.



A Hot Pursuit-ban szinteket lépve haladhatunk a képzeletbeli dobogó legfelső tetejére. Hasonlóan a Shift-hez, a versenyeken elért helyezésünkért cserébe bountyt/fejpénzt kapunk (XP-t, tapasztalati pontot, ha jobban tetszik). Ezek gyűjtésével léphetünk egyik szintről a másikra, míg el nem érjük a 20-as fokozatot, mely a ranglétra legtetejét jelenti. A bountyk gyűjtésével a szintlépés mellett új jármű csoportokat nyithatunk fel, új autók, események és fegyverek válnak elérhetővé. Fejpénz szerzése nem csak egy-egy verseny dobogós helyezésével lehetséges: ha útlevágást használunk, ha a verseny közben helyezéseket lépünk előre, ha lezúzunk egy versenyzőt vagy egy rendőrt, de ha sikeresen használunk egy fegyvert akkor is bountyval jutalmaz minket az igen kiforrott rendszer. Itt már nincs garázs, az elérhető autókat akkor visszük el egy-egy körre, amikor csak szeretnénk.



Akár szabad kóborlásban, akár karrier módban lehetőségünk van nitro használatára, melyre szükségünk is lehet, hiszen nem egyszerű utolérni vetélytársainkat. Az Underground 2-höz hasonlóan itt is újratöltődnek a gyorsító tartájai, nagysebességű csúszkálással, szembe forgalommal való közlekedéssel, meleg helyzetek elkerülésével vagy egy-egy vetélytárs (legyen az rendőr vagy versenyző) kiiktatásával meggyorsíthatjuk annak töltődését. A Criterion Games jól oldotta meg a két oldal közti váltást is: a karrier térképen gyakorlatilag szabadon választhatunk a rendőri és a versenyzői oldal közt, nincs szükség semmilyen visszalépésre vagy más felesleges billentyűleütésre. A Hot Pursuit nem épül semmilyen történet köré, így egyesek számára hamar monotonná válhat, nálam szerencsére ez nem fordult elő, az arany kitüntetések és a maximális szint elérése folyamatos kihívást jelentett.

Az online móka

A Hot Pursuit legnagyobb újdonsága az Autolog. Ez a rendszer gyakorlatilag a játék szíve, ami folyamatosan nyomon követi karrierünket, segítségével képeket és üzeneteket oszthatunk meg, mindezek mellett még arra is figyelmeztet minket, ha valaki megdöntötte rekordunkat egy adott pályán. Az egész olyan, mint egy mini Facebook a játékon belül, nagyon hangulatos és szórakoztató tud lenni. Az Autolog-ról részletesen itt olvashattok.



Az online módban három versenytípus áll rendelkezésünkre: Vad hajsza, Elfogó és Verseny. Mindegyikben összesen nyolc személy versenyezhet egymás ellen, a versenyt kivéve a rendszer dönti el automatikusan ki melyik oldalon áll majd (versenyző vagy rendőr). Természetesen itt is kaphatunk bountykat, melyek ugyan úgy beleszámítanak karrierünkbe, így érdemes a játék online részére is nagy hangsúlyt fektetni. Természetesen fegyvereket is használhatunk nem csak a minket üldöző rendőrök, hanem versenytársaink ellen is. Sajnos az online részét nem nagyon tudtam tesztelni, 10-15 versenyt leszámítva a rendszer folyamatosan kidobott nem megfelelő grafikai beállítások miatt. Valószínűleg kevés hozzá a számítógépen konfigurációja, már rá álltam ennek orvoslására.

Zenék, hangok

Ez az a rész, amely tényleg egyén függő. A Hot Pursuit zenei felhozatalában egyaránt megtalálható a kemény rock, úgy mint a modern időknek megfelelő duc-duc zenék vagy R&B dalok. Van kinek ez, van kinek az tetszik. Akik nem volnának kibékülve a játékban hallható muzsikákkal, a legegyszerűbb megoldás, ha a Beállításokban lehúzzák a zene hangerejét és saját dalaikat hallgatják valamelyik lejátszó segítségével. Nagy örömet okozott számomra, hogy megjelent egy billentyű, melynek segítéségével végre könnyedén váltogathatunk a játék zenei összeállításában.



Seacrest County amúgy eléggé halott világát feldobják a különböző tájegységekhez igazított hanghatások: a tengerpart mentén hallható hullámzások, hajó kürtők és a hegyekben hallható hó fúvások és madárhangok stb. A fejlesztők úgy érzik, hogy a motorhangok túl halkra sikeredtek, ennek megoldását a második patch kiadásával kívánják orvosolni. Szerény véleményem szerint úgy jó az egész, ahogy van, ettől függetlenül nem hiszem, hogy bármit is rontanának egy kis módosítással. A Hot Pursuit ezen a téren is tarol!

Összegzés

Mindent egybevéve a Need for Speed: Hot Pursuit visszahozza a régi epizódok hangulatát, fűszerezve egy kis, a mai kornak megfelelő technikával. Úgy hiszem a szabad kóborlásból jóval többet is kilehetett volna hozni, a játék világa pedig lehetne jóval nyüzsgőbb. Maga Seacrest megye tényleg egy lélegzetelállító hely, nem hiszem, hogy autós játék korábban kapott volna hasonlóan gyönyörű környeztet. A grafikára sem lehet panaszunk, egyedül az élsimítást hiányolom, talán egy későbbi javítással ezt is megkapjuk majd. Az Autolog nagyszerű ötlet, ami – mint azt már tudjuk – helyet kap a Shift folytatásában is. Rengeteg dolog van amit nem írtam le, ezek feltárást rátok bízom. Hatalmas riszpekt a Criterion Games-nek, hogy elkészítették az új Hot Pursuit-ot, mely egy nagyszerű, élvezetes és izgalmas árkád versenyjáték lett apró hiányoságokkal!


A teszt példányt az Electronic Arts Magyarország biztosította számunkra! Köszönjük!
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

joci0422

2013-03-31 18:08:20 [#18]

értékelés: 85/100

uconloguetheda

2012-09-15 18:18:06 [#17]

értékelés: 85/100

CITROEN_C4

2012-08-13 14:44:26 [#16]

Egyszerű arra a válasz, hogy milyen a játék:nagyon jó!!

értékelés: 100/100

Patrik1

2012-02-23 21:56:00 [#15]

Szinte hibátlan játék, csodás autók, gyönyörű táj, változatos, élmények versenyek...Mindenkinek ajánlom! :)

értékelés: 100/100

forkriszt

2011-12-27 16:01:43 [#14]

értékelés: 94/100

gyurci99

2011-09-10 17:20:12 [#13]

értékelés: 100/100

SylarHun

2011-08-07 23:23:54 [#12]

Ez egy fantasztikusan jól sikerült NFS rész! Gyönyörű grafika, jó irányíthatóság, szuper hangok, 100% sebesség érzet, kellemes online rész.

XIBALBA:
Az online játék nagyon jó, nem volt még olyan, hogy ne lett volna fent ember akivel ne lehetett volna játszani. Érdekes én a nap bármely időszakában próbálom, mindig vannak társak.

Csak ajánlani tudom mindenkinek. Ráadásul, most már az ára is csak 2500-HUF.

értékelés: 100/100

XIBALBA

2011-06-18 15:17:35 [#11]

Sajnos a megfogalmazás nem teljesen fedi a valóságot, illetve nem pontos miszerint a : "...Hot Pursuit , melynek készítői azok a srácok, akik leginkább a Burnout sorozatról (!!!)híresültek el(!!!)..."

... én inkább úgy fogalmaznék, hogy MÁR MEGINT HAKNIZTAK egyet a BurnOut-os "srácok"...
..hiszen annak motorjára ráhúztak egy silány, már-már fárasztó játékot, amely megint abba a hibába esett, amibe a MostWanted készítése óta az összes epizód, - bebizonyítva ezzel azt, hogy az a játék, amelynek nincs története, - az baromi unalmas!!!
Ne vegyétek meg, nem jó!

Ezenfelül ismét nehezményezem azt, amit megannyi játéknál tapasztalok, főleg az utóbbi pár évben.. hogy az on line funkcó mintha nem is lenne, mert a reklámszöveg ellenére, ami így szól: ( "...TAPASZTALD MEG A JÁTÉK ÚJ MÓDJÁT, AMELYNEK A BARÁTOKKAL VALÓ VERSENGÉS ADJA MEG A SAVÁT-BORSÁT..." )

Ez nem igaz, ugyanis valójában az on line üzemmódban nincs fent senki. Egy árva lélek sem. Tök üres a szerver. NAGY NULLA. ZÉRÓ. MEGINT ÁT LETTEM VÁGVA.

A JÁTÉK ÉRTÉKELÉSE RÉSZEMRŐL : 0 PONT.

értékelés: 1/100

DivX

2011-01-22 18:05:19 [#10]

Jó a grafika, szépek az autók. De unalmas, és az irányitás nekem unszimpatikus

értékelés: 50/100

BmxBiker

2010-12-31 13:40:24 [#9]

hát igen jó kis játék ez:)

értékelés: 85/100

DaftPete

2010-12-16 13:52:22 [#8]

Jó a grafika és jók a versenyek... viszont az autólista (számomra) nem az igazi.

értékelés: 50/100

Doozer

2010-12-16 12:01:30 [#7]

Nem adok olyan jó értékelést neki, mert én PC-én játszok vele, és szinte semmi extra nem jár hozzá, amit a Xbox, és PS3 tulajok viszont élvezhetnek. Véleményem szerint ez nem fair! Továbbá elég sok hiányosságot is észrevettem a játékban, amik nem tetszenek, pl : unalmas szabad kóborlás, hisz se rendőr, se egy versenyző nincsen, csak mi, és a forgalom. Alapból nem volt a játékban manuális váltási lehetőség, az én és még sokak bánatára szerintem, amit később tudtak orvosolni, és még sorolhatnám... Előnyei az én részemről a szép grafika, a hangulatosan összeválogatott zenék, a változatos verdák, az élvezetes üldözések, a váltakozó napszakok / időjárás, valamint maga Seacrest egész területe.

értékelés: 75/100

DariusX

2010-12-15 21:15:56 [#6]

"...hiszen Seacrest County világa a fejlesztők elmondása szerint négyszer akkora, mint az előző siker játékukban, a Burnout: Paradise-ban található Paradise City..."
Az csak későbbderült ki, hogy van 10 út, köztük több 10 négyzetkilométeres űrrel. Az utak összhossza Paradise Cityének a fele se. Továbbá a szabad kóborlás mód hiányos, bár ez nem lenne baj, a legnagyobb az, hogy nincs gyors verseny mód. Ezeket leszámítva még mindig a legjobb NFS-ek között van a helye.

értékelés: 94/100

Lacsek23

2010-12-14 17:55:51 [#5]

értékelés: 99/100

Nizmoo

2010-12-14 09:56:00 [#4]

Számomra az év autós játéka.és ami a legfontosabb: "Mindent egybevéve a Need for Speed: Hot Pursuit visszahozza a régi epizódok hangulatát, fűszerezve egy kis, a mai kornak megfelelő technikával."

értékelés: 93/100

mark8622

2010-12-14 08:12:36 [#3]

Én egy 90% adok a játéknak a szabad kóborlás miatt és a motorhangok halksága miatt jó lett volna egy olyan most wanted es szabad kóborlás:) sok sok rendörrel. és mégtöbb vad hajsza én személy szerint soknak találtam az időmérőket de összességében nagyon jó játék lett:))

értékelés: 90/100

mark370

2010-12-13 22:09:58 [#2]

értékelés: 100/100

Err

2010-12-13 20:24:16 [#1]

Nagyon jó írás, gratulálok Walin! Részemről 20 percet játszottam a játékkal, de nekem ez a driftelős irányítás nagyon nem jött be. Valamint a töltődő nitró sem olyan poén, ha már annyi van belőle, hogy szinte végignitrózzuk a pályát.
Értékelni még nem tudok, csak ha beszerzem a játékot, addig is nyomok egy 85-öt, hogy ne kavarjak bele nagyon az olvasói értékelésekbe. :)

értékelés: 85/100

Adatlap

Need for Speed: Hot Pursuit

megjelenés:

2010. november 16.

fejlesztő:

Criterion Games

kiadó:

Electronic Arts

platform:
PC, Nintendo Wii, PS3, Xbox 360, iPad, iPod Touch, iPhone, mobiltelefon

Web Fórum Teszt
Galéria Patch
A játékhoz több galéria is kapcsolódik,
kérlek, válassz az alábbiak közül!
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

+ Seacrest County gyönyörű világa
+ A Vad hajsza (Hot Pursuit) játék mód
+ Kiforrott jutalomrendszer
+ Az Autolog megjelenése
+ Gyönyörű autók fegyverekkel felszerelve
- Seacrest County lehetne nyüzsgőbb
- Több játékmód is belekerülhetett volna a játékba
- Az élsimítás hiánya
- A szabad kóborlás kihasználatlansága
90
85
80
80
90

Ajánlott konfiguráció:

CPU: 2 magos 2600 MHz, RAM: 2 GB, GPU: Shader Model 4.1 - DirectX 10.1 / 512 MB, HDD: 6,5 GB

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Friss hírek

Partnereink